Meten en inrichten
Inzicht begint met correcte meting die is afgestemd op jouw business doelstellingen. Met behulp van o.a. Google Analytics en Google Tag Manager helpen wij
je aan de juiste data.
Meetplan
Inzicht begint met een goed doordacht meetplan. Dankzij een overzichtelijk meetplan staan alle neuzen dezelfde kant op: zowel intern in je organisatie als in samenwerking met externe partijen. Jij neemt de lead; jouw bedrijf, jouw marketing, jouw data!
1.
Doelstellingen
2.
Strategie
3.
KPI's
4.
Targets
​
Stap 1 - Wat zijn je bedrijfsdoelstellingen?
Heldere doelstellingen zijn ontzettend belangrijk. Anders "doe je maar wat" en meestal komt er dan een moment dat het niet de goede kant op gaat omdat je niet meer weet aan welk stuur je moet draaien. Zijn jouw doelstellingen al kristalhelder? Mooi, dan kunnen we gelijk naar stap 2. Zijn je doelstellingen nog niet zo helder? Dan denken we graag met je mee.
​
Stap 2 - Strategie en tactiek
Hoe ga je jouw doelstellingen bereiken? Daar heb je ongetwijfeld al over nagedacht. En zo niet, dank denken wij ook hierin graag met je mee. Je strategie en tactiek zijn namelijk cruciaal om de juiste data te gaan meten en op de juiste manier op te slaan zodat je er ook iets aan hebt. Daarnaast bepalen je strategie en tactiek ook welke KPI's je het best kunt gaan hanteren.
​
Stap 3 - KPI's en metrics
KPI's, oftewel Key Performance Indicators zijn de metrics die je gaat volgen om je progressie te volgen. Voor een dienstverlenend bedrijf zijn dit bijvoorbeeld leads, offertes en deals en voor een webshop sales en omzet. Maar afhankelijk van jouw business zijn er vaak meerdere KPI's. En naast je KPI's wil je soms ook nog andere metrics verzamelen. Een metric die nu totaal onbelangrijk lijkt, kan in de toekomst zomaar ineens een KPI worden. Toch handig als je de data dan alvast in huis hebt.
​
Stap 4 - Targets
Als je weet wat je doelstellingen, strategie, tactiek en KPI's zijn, dan kun je ook targets gaan stellen. Welke targets moeten je KPI's behalen om je doelstellingen te bereiken?
Tools die wij hierbij gebruiken
Als bovenstaande 4 stappen zijn doorlopen, kunnen we de meting gaan implementeren. Hierbij maken wij gebruik van verschillende tools. Welke dit zijn, verschilt per bedrijf en website.
Google Analytics
OnlyForward verzorgt Google Analytics 4 (GA4) implementaties en optimalisaties.
Google Tag Manager
Op één plek al je tags en pixels beheren met behulp van Google Tag Manager (GTM).
Google BigQuery
Enterprise Data Warehouse in de Cloud op Europese servers met Google BigQuery.
Server Side Tagging
Behoudt je audiences in een wereld zonder cookies met Server Side Tagging (SST)
Next step: Dashboards
Als alle stappen zijn doorlopen heb je heel veel data en KPI's. En nu? Google Analytics kan enorm complex zijn om in te werken. Zeker als je dat niet dagelijks doet. En al heb je ervaring in Google Analytics, dan wil dat nog niet zeggen dat je collega's dat ook hebben. Met een Dashboard van OnlyForward los je dat probleem op! Wij maken je data inzichtelijk.
Klaar voor de juiste data?
Waarom kiezen voor OnlyForward?
30+ jaar ervaren vakidioten
Jouw resultaat is onze drijfveer
Onafhankelijke sparringspartners
4.9 uit 5 Google Review